26 Feb 2008

Sunt oare ziarele din Moldova o afacere?

autor: Rodica Socolov
(fragment)


Foto: selecţie de pe coperta revistei
"Mass media în Republica Moldova",
realizată de Rodica Socolov de pe original

răspunde Val Butnaru,
directorul ziarului
„Jurnal de Chişinău”

Întrebare: Cine va fi cel care va cumpăra ziare în Moldova?

Răspuns: Am impresia că piaţa mass-media de la Chişinău va suferi mari transformări în următorii zece ani. Această multitudine de ziare care există nu este altceva decât o reflectare fidelă a situaţiei politice, economice, sociale de aici.

Atâta timp cât există 50 de partide, atâta timp cât există tot felul de divergenţe de ordin etnic, politic, social, este normal să fie şi tot atâtea ziare. Şi în următorii 10 ani, după următoarele alegeri parlamentare, cu condiţia că pierd comuniştii, piaţa mass-media se va structura în câteva grupuri mediatice.

Cred că vor fi trei-patru grupuri mediatice mari. Patronii acestor grupuri vor avea interesul fie să cumpere tot ce mişcă ca ziar, fie să-l ruineze. Dar calea cea mai simplă este să cumpere, ca să creeze trusturile astea şi practic să domine totul. Atunci presa va fi o putere, fiindcă va domina şi va determina multe lucruri.