26 Jul 2009

Alegeri anticipate

Autor: Rodica Socolov

Saptămâna viitoare, miercuri 29 iulie, cetăţenii Republicii Moldova vor merge să aleaga viitorul Legislativ al ţării.

Alegerea de aceasta data va avea un caracter deosebit pentru că tragicele evenimentele care au urmat după alegerile precedente au creat ecuaţii cu noi necunoscute, dar şi ne-au deschis ochii la multe lucruri pe care le credeam imposibile în condiţiile de independenţă şi de democraţie.

Fiecare dintre noi va trebui să aleagă între ceea ce are acum şi un viitor, care ar putea fi mai bun şi mai demn pentru fiecare.

Ţin minte bine cuvintele unui profesor de-al meu care reîntors de la o stagiere din SUA ne-a spus: "Niciodată nu vom atinge un nivel similar de dezvoltare socială. Noi ne-am născut nu la timpul potrivit şi nu în ţara potrivită".

Cuvintele spuse cu mult regret, dar destul de ferm pentru a nu exterioriza ce se petrecea în sufletul lui nu mi-au tăiat aspiraţiile la un viitor mai bun. Le-am acceptat însă fără a le pune la îndoială.

Pe parcursul unui deceniu mi-am amintit de ele de nenumărate ori, în cele mai nedrepte şi absurde situaţii.

Schimbarea nu vine de la sine. Ea depinde de fiecare dintre noi, dar şi de cei care se încăpăţinează să realizeze că ar fi trebuit să fie mai oneşti şi departe de interesele lor personale atunci când în mâinele lor se află soarta altora.

Intimidarea cetăţenilor Republicii Moldova continuă zilnic. Exemple pot fi date la nesfârşit. Recunosc însă că am cam obosit de o asemenea situaţie.

În alegerile parlamentare precedente am fost atât de aproape de o schimbare. Ea însă n-a venit. În mare parte şi pentru că alegerile au fost meschin fraudate. Dar şi pentru că starea de disperare profundă care de fap îi face pe mulţi sa-şi vadă de nevoi şi să nu participe la alegeri.

Mai avem o şansă. Săptămâna viitoare vom merge la alegeri, dacă dorim o ţară prosperă în care să se respecte drepturile noastre nu doar în declaraţii.

Ar trebui să învăţăm lecţia pe care ne-a dat-o istoria şi să realizăm că disperarea este un păcat, pentru care va trebui să plătim din plin. Sper miercuri să ne apărăm demnitatea (nu pe cei care ne calcă drepturile fundamentale în picioare!) cu o alegere bine gândită.